Na kole z Valašského Meziříčí na Vsetín a zpět

Start: Hvězdárna Valašské Meziříčí
Cíl: Hvězdárna Vsetín

POPIS TRASY:

Od Hvězdárny Valašské Meziříčí se vydáváte po silnici 57 směrem na Vsetín. Toto je jediný delší úsek po frekventované silnici až po vlakový přejezd na Bražiskách (Obrázek 1).

Za železničním přejezdem navazuje na silnici 57 cyklostezka číslo 501. Přejedete most přes Bečvu (Obrázek 2) a vydáte se směrem k obci Jarcová (Obrázky 3 a 4).

Cyklostezka vede po levé straně řeky Bečvy. Silnice není frekventovaná automobilovou dopravou - pokochejte se tedy pohledy na krajinu (Obrázek 5).

Abyste se vyhnuli hlavní silnici, odbočte na konci obce Jarcová (pokud si ovšem před tím neprotáhnete svaly do kopce nad obcí Jarcová k rozhledně) směrem na obec Mikulůvka (Obrázek 6). Po asi 1 km jízdy Vás cesta opět navede na levý břeh Bečvy (Obrázek 7). Údolím projedete až k obci Pržno.

Cestou se vám otevře výhled na Vsetínské vrchy, např. Pálenisko a Na Vlčici (Obrázek 8).

Cestou potkáte zajímavý visutý most (tzv. houpací most) (Obrázek 9.) přes Bečvu, přes který ovšem nepojedete.

Po dojezdu do Pržna přejedete most, za kterým ihned zahnete doprava (Obrázek 10), kde pokračujete směrem na Jablůnku (Obrázek 11). Zde odbočíte doprava na silnici 57, ale hned po několika metrech sjeďte doleva na "starou silnici" na Vsetín a dálniční nadjezd (Obrázek 12 a 13).

U nadjezdu narazíte na kruhový objezd, který vás navede dál na starou silnici na Vsetín, kde je minimální provoz (Obrázek 14).Opět asi po 1 km odbočíte doleva na most směrem na Semetín (Obrázek 15), který vás převede přes dálniční přivaděč na Vsetín. Z mostu odbočíte (pokud nezavítáte do nově otevřeného Arboreta Semetín na začátku obce nebo nezatoužíte vidět skalní stěnu Přírodní památky Křížový nedaleko Semetína) doleva na značenou cyklostezku (Obrázek 16). Tu projedete až do města Vsetín, kde máte několik možností, jak se dostat na hvězdárnu.

Nejkratší vede odbočením na starou příjezdovou cestu, která také není příliš frekventovaná (Obrázek 17).

Dojedete ke kruhovému objezdu, odkud se vydáte rovně do kopce k muzeu (Obrázek 18), kolem kterého projedete a zabočíte doleva (Obrázek 19). Po několika stovkách metrů se dostáváte do cíle cesty – ke hvězdárně na Vsetíně (Obrázek 20).

ČASOVÁ NÁROČNOST:

Trasa je dlouhá 22 km víceméně po rovině bez výraznějšího stoupání, povrch je sjízdný pro horská a trekingová kola, silniční kola by v určitých místech mohla mít problémy (rozbitý povrch cesty). Doba jízdy záleží na kondici jezdce, přibližně asi 1hodina  – 1,5 hodiny.

MOŽNOST PRŮVODCE:

Nabízíme možnost průvodce z řad pracovníků hvězdárny na trase, kde je možná cestou diskuse na astronomická témata.

Novinky

Obři dlouhých vln

31.03.2021

Patří mezi deset nejvyšších staveb v Česku, svého druhu je ale v naší zemi jediný.  číst více

Svět vystřižený z papíru

30.03.2021

Nemusíte cestovat do vzdálené ciziny, abyste spatřili Sochu Svobody, Big Ben nebo Velkou čínskou... číst více

Soutěska s nádechem pralesa

29.03.2021

U našich slovenských sousedů platí za jednu z nejkrásnějších soutěsek. Přitom z Česka je to... číst více