Studánka U Obrázku

Severozápadní část obce Hostašovice

Kategorie: Přírodní zajímavosti - Studánka, Pramen

Upravené okolí studánky

Studánka U Obrázku se nachází několik desítek metrů severovýchodně od obce Hostašovice, u tzv. "zadní cesty" směrem na obec Straník.

Před několika lety prošlo celé místo úpravami - voda tekoucí trubkou přímo z vodárenského objektu byla svedena do vystavěného kamenného korýtka, byly zde vysázeny lípy, opraven mariánský obrázek a vybudovány lavičky.

Mimo to v oploceném areálu vodárenského objektu bylo torzo starého stromu odsouzeného k pokácení využito po odkornění k vytesání velkého znaku obce Hostašovice.

Kromě osvěžující vody a příjemné atmosféry místa je odsud překrásný výhled na vstupní bránu Beskyd - Veřovické vrchy s nejvyšším vrcholem Velkým Javorníkem (918 m n. m.), za kterými se ční vrcholy Moravskoslezských Beskyd - Lysá hora (1 323 m n. m.) a Radhošť (1 129 m n. m.), dále pak na Ondřejník (890 m n. m.) a Palkovické hůrky.

V obci Hostašovice se na jejím opačném konci nachází další studánky a velká přírodní zajímavost - Prameny Zrzávky, a nedaleko od pramenů vodní nádrž Kacabaja.

Otevírací doba

Celoročně volně přístupné

Přístup

1. Příjezd autem - silnice 57 Valašské Meziříčí - Nový Jičín. Před obcí Hodslavice odbočit doleva směrem na obec Hostašovice. Po 2 km jízdy skrz téměř celou obec Hostašovice pokračovat na křižovatce rovně ve směru na obec Jasenici. Po dalších 400 m jízdy neodbočit na křižovatce na obec Jasenici, ale pokračovat rovně na vedlejší silnici. Po 100 m odbočit doprava směrem k areálu bývalého zemědělského družstva a po opravené asfaltové cestě pokračovat 200 m ke studánce. Zaparkovat na okraji vozovky.
  2. Cyklostezky - 6175
  3. Turistické trasy:
    • 1,2 km jižně od červené  Trojanovice - Frenštát pod Radhoštěm - Kopřivnice - Nový Jičín - Straník - Trojačka - Velký javorník
  4. Naučné stezky - NS Františka Palackého

Další fotografie

Příjezdová cesta ke studánce směrem od HostašovicMariánský obrázek u studánkyMariánský obrázek, lavičky a studánkaTorzo lípy s vyřezaným znakem obce HostašoviceZnak obce Hostašovice vyřezaný do torza lípyVoda do studánky je svedena z vodárenského objektu

Mapa

Novinky

Obři dlouhých vln

31.03.2021

Patří mezi deset nejvyšších staveb v Česku, svého druhu je ale v naší zemi jediný.  číst více

Svět vystřižený z papíru

30.03.2021

Nemusíte cestovat do vzdálené ciziny, abyste spatřili Sochu Svobody, Big Ben nebo Velkou čínskou... číst více

Soutěska s nádechem pralesa

29.03.2021

U našich slovenských sousedů platí za jednu z nejkrásnějších soutěsek. Přitom z Česka je to... číst více