Studánka U Obrázku

Severozápadní část obce Hostašovice

Kategorie: Přírodní zajímavosti - Studánka, Pramen

Upravené okolí studánky

Studánka U Obrázku se nachází několik desítek metrů severovýchodně od obce Hostašovice, u tzv. "zadní cesty" směrem na obec Straník.

Před několika lety prošlo celé místo úpravami - voda tekoucí trubkou přímo z vodárenského objektu byla svedena do vystavěného kamenného korýtka, byly zde vysázeny lípy, opraven mariánský obrázek a vybudovány lavičky.

Mimo to v oploceném areálu vodárenského objektu bylo torzo starého stromu odsouzeného k pokácení využito po odkornění k vytesání velkého znaku obce Hostašovice.

Kromě osvěžující vody a příjemné atmosféry místa je odsud překrásný výhled na vstupní bránu Beskyd - Veřovické vrchy s nejvyšším vrcholem Velkým Javorníkem (918 m n. m.), za kterými se ční vrcholy Moravskoslezských Beskyd - Lysá hora (1 323 m n. m.) a Radhošť (1 129 m n. m.), dále pak na Ondřejník (890 m n. m.) a Palkovické hůrky.

V obci Hostašovice se na jejím opačném konci nachází další studánky a velká přírodní zajímavost - Prameny Zrzávky, a nedaleko od pramenů vodní nádrž Kacabaja.

Otevírací doba

Celoročně volně přístupné

Přístup

1. Příjezd autem - silnice 57 Valašské Meziříčí - Nový Jičín. Před obcí Hodslavice odbočit doleva směrem na obec Hostašovice. Po 2 km jízdy skrz téměř celou obec Hostašovice pokračovat na křižovatce rovně ve směru na obec Jasenici. Po dalších 400 m jízdy neodbočit na křižovatce na obec Jasenici, ale pokračovat rovně na vedlejší silnici. Po 100 m odbočit doprava směrem k areálu bývalého zemědělského družstva a po opravené asfaltové cestě pokračovat 200 m ke studánce. Zaparkovat na okraji vozovky.
  2. Cyklostezky - 6175
  3. Turistické trasy:
    • 1,2 km jižně od červené  Trojanovice - Frenštát pod Radhoštěm - Kopřivnice - Nový Jičín - Straník - Trojačka - Velký javorník
  4. Naučné stezky - NS Františka Palackého

Další fotografie

Příjezdová cesta ke studánce směrem od HostašovicMariánský obrázek u studánkyMariánský obrázek, lavičky a studánkaTorzo lípy s vyřezaným znakem obce HostašoviceZnak obce Hostašovice vyřezaný do torza lípyVoda do studánky je svedena z vodárenského objektu

Mapa

Novinky

Mandloňovou stezkou na rozhlednu Na Starém vrchu

24.09.2018

Mandloňová naučná stezka (také Mandloňová stezka či Mandloňovou stezkou na rozhlednu) je naučná... číst více

Výprava do Krajiny břidlice

14.09.2018

Krajina na Opavsku ukrývala mnoho let, pod povrchem země, obrovské bohatství přírodní břidlice.... číst více

"Ochutnej kraj všemi smysly" - Den Zlínského kraje

06.09.2018

Zveme Vás na 9. ročník Dne Zlínského kraje, jehož motto zní: "Ochutnej kraj všemi smysly", který... číst více

Naši partneři

Zlínský kraj
Žilinský samosprávny kraj

tip měsíce

Babi, dědo, mámo, táto, pojďme bádat, stojí to za to! - II